Apple tõi sel nädalal välja uue andmeside toega Apple Watchi, mis küll ametlikult Eestisse ei jõua, kuid mida tuuakse välismaalt siia “hallil turul” kahtlemata. Kella sisse ei käi tavaline plastiksut SIM-kaart, vaid kogu info on juba kella sees ehk eSIM.
Eesti operaatorite sõnul aga kella sideteenused ilmselt meil ei töötaks, seda vähemalt ilma Apple’i-poolse koostööta.
Telia: asi tuleb läbi rääkida
Telia Eesti tehnilise teeninduse juht Tanel Peep ütles Geeniusele, et Apple’i uue nutikella puhul on tegu täiesti uue tootega ja täpsemad tehnilised detailid selle eSIMi lahenduse kohta veel puuduvad.
“Et uus nutikell Eesti turul korrektselt töötaks, eeldab seadme tootja ja kohaliku teenusepakkuja vahelist koostööd, kuna vaja on mõlema poole tehnilist valmisolekut,” sõnas ta.
“Telia poolt oleme loomulikult valmis tootjaga sel teemal koostööd tegema. Hetkel pole aga Telia Apple’i nutikella ametlik maaletooja ning praegu puudub ka info, millal toode võiks meie valikusse jõuda.”
Peep lisas, et Telial on eSIMiga varustatud seadmete kogemus tegelikult juba varasemalt olemas. “Näiteks Eestis saab täna Telia võrgus kasutada nii Samsung Gear S2 kui Huawei Watch 2 4G nutikella, mis on mõlemad varustatud eSIM-iga,” sõnas ta.
“Täna on Telia valmis pakkuma kõige hiljutisemale eSIM standardile vastavat lahendust (nn eSIM-i 2. faasi lahendus), mis on heaks kiidetud ka rahvusvahelise mobiilioperaatoreid ühendava organisatsiooni GSMA poolt.”
Elisa: meie võrgus eSIMid ei tööta
Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski ütles, et nende võrgus eSIMidega varustatud tooted ei tööta.
“Apple Watch ei jää seadmete hulka, mida Apple Baltikumi regioonis ametlikult pakuks ja seetõttu puudub meil ka ametlik tehniline teave,” sõnas ta. “Elisa võrgus eSIMiga seadmeid kasutada ei saa.”
Tele2: kellad Eestis ei töötaks
Tele2 müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul vähemalt hetkel uued Apple Watchid Eestis ei töötaks, kuna võrgul puudub eSIMide tugi. Siiski asja kallal töötatakse ning tulevikus või tugi saabuda.
Eesti operaatorite sõnul aga kella sideteenused ilmselt meil ei töötaks, seda vähemalt ilma Apple’i-poolse koostööta.
Telia: asi tuleb läbi rääkida
Telia Eesti tehnilise teeninduse juht Tanel Peep ütles Geeniusele, et Apple’i uue nutikella puhul on tegu täiesti uue tootega ja täpsemad tehnilised detailid selle eSIMi lahenduse kohta veel puuduvad.
“Et uus nutikell Eesti turul korrektselt töötaks, eeldab seadme tootja ja kohaliku teenusepakkuja vahelist koostööd, kuna vaja on mõlema poole tehnilist valmisolekut,” sõnas ta.
“Telia poolt oleme loomulikult valmis tootjaga sel teemal koostööd tegema. Hetkel pole aga Telia Apple’i nutikella ametlik maaletooja ning praegu puudub ka info, millal toode võiks meie valikusse jõuda.”
Peep lisas, et Telial on eSIMiga varustatud seadmete kogemus tegelikult juba varasemalt olemas. “Näiteks Eestis saab täna Telia võrgus kasutada nii Samsung Gear S2 kui Huawei Watch 2 4G nutikella, mis on mõlemad varustatud eSIM-iga,” sõnas ta.
“Täna on Telia valmis pakkuma kõige hiljutisemale eSIM standardile vastavat lahendust (nn eSIM-i 2. faasi lahendus), mis on heaks kiidetud ka rahvusvahelise mobiilioperaatoreid ühendava organisatsiooni GSMA poolt.”
Elisa: meie võrgus eSIMid ei tööta
Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski ütles, et nende võrgus eSIMidega varustatud tooted ei tööta.
“Apple Watch ei jää seadmete hulka, mida Apple Baltikumi regioonis ametlikult pakuks ja seetõttu puudub meil ka ametlik tehniline teave,” sõnas ta. “Elisa võrgus eSIMiga seadmeid kasutada ei saa.”
Tele2: kellad Eestis ei töötaks
Tele2 müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul vähemalt hetkel uued Apple Watchid Eestis ei töötaks, kuna võrgul puudub eSIMide tugi. Siiski asja kallal töötatakse ning tulevikus või tugi saabuda.