Mis on SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine?

SEO (ingliskeelse termini Search Engine Optimisation lühend) ehk veebisaidi optimeerimine on meetodite kogum, mis teeb saidi mitte ainult huvitavamaks, mugavamaks ja kasulikumaks kasutajatele, vaid ka arusaadavamaks ja tuttavamaks otsingumootoritele.

Ilmselt olete kuulnud veebisaidi optimeerimisest. Isegi kui te ei tunne sellist terminit, teate väga hästi, et on olemas otsingumootorid (Google, Yandex, Rambler jt), mis pakuvad kasutajatele veebisaitide nimekirju vastuseks nende päringutele (näit „korterite rent“, „lõuna tellimine kontorisse“ või „puhkus Eestis“). Kusjuures mingi osa antud viidetest asub otsingusüsteemi esimestel kohtadel, kuid mõne võib leida alles paar lehekülge hiljem.

Just nimelt otsingumootoritele optimeerimine ehk SEO) tegeleb sellega, et teie koduleht saaks parimad kohad TOP’is. Teaduslikumalt rääkides on veebisaidi otsingumootoritele optimeerimine (veebisaidi otsingu edendamine, veebisaidi reklaamimine, SEO – SearchEngineOptimization) meetmete kogum veebisaidi positsiooni tõstmiseks otsingumootori väljastatud nimekirjas varem esitatud päringute alusel.

Miks teie firma vajab SEO-d?

Kui hiljaaegu kasutati netti peamiselt infootsinguks, siis praegu on olukord väga palju muutunud. Netikasutajate, uute tehnoloogiate (sihtgrupiga suhtlemine kodulehe kaudu, netipõhine maksesüsteem, internetist tellimine jne) ja paljude muude tegurite hulga pidev suurenemine on muutnud interneti võimsaks turundusvahendiks ja müügikohaks. Näiteks näitab online-kaupluste buum selgelt, et julgesti kasutatavad netitehnoloogiad toovad saidiomanikele stabiilset kasumit.

Internetis oma kodulehe optimeerimine võib olla efektiivne KÕIGILE firmadele, kelle potentsiaalne auditoorium otsib internetist sarnaseid teenuseid või kaupu. Statistika kohaselt kasvab internetikasutajate arv igal aastal. Mõelge sellele, et tuhanded, võib-olla isegi kümned ja sajad tuhanded inimesed otsivad iga päev teie pakutavat kaupa, kuid leiavad selle teie konkurentide juurest! Ja kõik sellepärast, et jõulisemad konkurendid on juba otsingumootorites endale esimesed kohad haaranud. Teie saate samuti hõivata neid „parimaid kohti päikese all“, kuid selleks on vaja alustada kodulehe optimeerimisest.

Miks peaks veebileht otsingumootorites olema just esimestel kohtadel?

Veebilehed, mida näidatakse TOP’is, on reeglina kõige lugupeetavamad.

Hea asukoht päringuvastuste nimekirjas meelitab ligi palju rohkem külastajaid. Rohkem kui 95% kasutajatest pöörab tähelepanu esimesel kümnel kohal (TOP-10, st esimene vastuste lehekülg) olevale saidile. Kui otsingumootor annab ettevõtte veebisaidi neljandal leheküljel ja kaugemal, siis vähemal kui 2% kasutajatest on olemas sinna jõudmiseks vajalik kannatlikkus.

Miks on kahjulik end mitte reklaamida?

On olukordi, kus kasutaja on juba valinud endale mitu alternatiivi ja soovib võtta lisainfo saamiseks teie firmaga ühendust. Seega otsib ta teie ettevõtte kodulehte või kontakte. Selleks pöördub vaid mõni üksik infoteenuste poole. Enamik inimesi otsib teavet internetist. Ja kui teie koduleht pole optimeeritud, ei leia kasutaja tõenäoliselt internetist teie ettevõtte kohta teavet!

Tänapäeva netikasutaja on äärmiselt mugav, ta pole harjunud otsimisele palju aega raiskama. Kui teid ei leita, pöördutakse teie konkurentide poole, sest nende kohta on info kättesaamine lihtsam ja kiirem. Nõustugem sellega, et väga ebameeldiv on kaotada kliente, kes teiega soovisid ühendust võtta, kuid leidsid, et see pole lihtsalt võimalik.
külaline73797 18.06.2019
Täitsa asjalik
Sinu Vastus
Sinu nimi
Logi sisse / Registreeri
20811   1
Sarnased temad Tagasi