Mis juhtub 2018. aastal turunduses uut, mida kindlasti peaks arvestama?

külaline22998 23.01.2018
Esiteks, edukas turunduse juhtimine muutub üha keerulisemaks. Uued kanalid, uued võimalused, uued reeglid, uued seadused, uued ohud. Turundustiimi tuleb täiendada uute spetsialistidega või leida endale head koostööparterid. Ära ei tohi unustada, et uued kliendid on olulised, aga olemasolevad veel olulisemad!

Teiseks, Google'i ja Facebooki reklaamieelarved kasvavad jõudsalt. Soovime seda või mitte, need kanalid töötavad ja ma ei näe, et keegi neid ohustab.

Kolmandaks, uus andmekaitseseadus on tekitanud parajat peavalu. Sellele järgneb veel üks uus seadus, mis on täna alles loomisel. Turundajate (ja ka ettevõtjate) elu tehakse oluliselt raskemaks ja rohkem kaitstakse tarbijate huve.
külaline75039 23.01.2018
Esiteks, edukas turunduse juhtimine muutub üha keerulisemaks. Uued kanalid, uued võimalused, uued reeglid, uued seadused, uued ohud. Turundustiimi tuleb täiendada uute spetsialistidega või leida endale head koostööparterid. Ära ei tohi unustada, et uued kliendid on olulised, aga olemasolevad veel olulisemad!

Teiseks, Google'i ja Facebooki reklaamieelarved kasvavad jõudsalt. Soovime seda või mitte, need kanalid töötavad ja ma ei näe, et keegi neid ohustab.

Kolmandaks, uus andmekaitseseadus on tekitanud parajat peavalu. Sellele järgneb veel üks uus seadus, mis on täna alles loomisel. Turundajate (ja ka ettevõtjate) elu tehakse oluliselt raskemaks ja rohkem kaitstakse tarbijate huve.
külaline51496 23.01.2018
Esiteks, edukas turunduse juhtimine muutub üha keerulisemaks. Uued kanalid, uued võimalused, uued reeglid, uued seadused, uued ohud. Turundustiimi tuleb täiendada uute spetsialistidega või leida endale head koostööparterid. Ära ei tohi unustada, et uued kliendid on olulised, aga olemasolevad veel olulisemad!

Teiseks, Google'i ja Facebooki reklaamieelarved kasvavad jõudsalt. Soovime seda või mitte, need kanalid töötavad ja ma ei näe, et keegi neid ohustab.

Kolmandaks, uus andmekaitseseadus on tekitanud parajat peavalu. Sellele järgneb veel üks uus seadus, mis on täna alles loomisel. Turundajate (ja ka ettevõtjate) elu tehakse oluliselt raskemaks ja rohkem kaitstakse tarbijate huve.
külaline76206 23.01.2018
Ma arvan, et see on tegelikult palju keerulisem küsimus kui esmapilgul tundub. Pean silmas seda, et kui end reaalsusest lahti ühendada, võiks siia üles lugeda väga paljut, mis turundusmaailmas juhtumas on.

Seepärast sõnastaksin ma selle küsimuse veidi ümber — millega peaks üks täiesti tavaline kohalik ettevõtja oma turunduses 2018. aastal arvestama?

Big data ja masinõpe — need kaks on kindlasti ühed olulisimad märksõnad. Minu jaoks on kõige põnevam küsimus, kuidas saab väikeettevõtja ilma suure turunduseelarveta suurte tegijatega sammu pidada? Arvan, et väikeettevõtja peab oma kliendile kõvasti lähemale tulema. Suurtel brändidel on tuhandeid kliente ning nende tundmaõppimiseks ja tegelike vajaduste ning ostuotsuse protsessi paremaks mõistmiseks ei olegi muud teed kui massiivne andmetöötlus. Väikeettevõtjal on kliente oluliselt vähem, mis annab tegelikult tohutu eelise. Keeruliste süsteemide ja andmebaaside ehitamise asemel võiks väikeettevõtja lihtsalt oma klientidega vahetult ja kahepoolselt suhelda. Kui sa tahad teda, kes su kliendid on, siis helista või kirjuta neile ning uuri välja. Siinkohal on oluline, et sa pakuks oma klientidele rohkem väärtust, kui sa ise neilt saada tahad. Lisaks sellele tee endale Google Analytics (või mõni muu analüütikatööriist) hästi selgeks. Õpi oma veebilehe või poe analüütika andmeid vähemalt mingil tasemel tõlgendama ning kombineeri seda infoga, mida sa klientide käest saad. Usalda oma kõhutunnet ja ma usun, et teed omas nišis suuri tegusid.

Väärtustloov sisu — ma olen enam kui veendunud, et müügile orienteeritud sisu ei müü enam. Õigupoolest arvan, et kõige paremini õnnestub sul ennast müüa siis, kui sa ennast ei müü. Omaenda kogemusele tuginedes julgen väita, et ostuotsuse kõige olulisem element on usaldus, seega turunduse kontekstis tuleks keskenduda usalduse loomisele. Väärtuslik sisu on siin võtmetähtsusega. Väärtuse loomiseks leia oma nišš, täienda jooksvalt oma teadmisi, hoia end oma valdkonnaga kursis ning jaga neid teadmisi oma (potentsiaalsete) klientidega. Täpselt nii nagu mina pragu teen.

Influencerid ehk mõjutajad — inimesed, kellel on võime mõjutada teisi inimesi on minu jaoks ilmselt viimase aja kõige olulisem turundustrend. Mida tähendab influencer marketing kohaliku väikeettevõtja kontekstis? Ma arvan, et kõige olulisem on aru saada, et influencer ei tähenda Instagramis bikiinipilte postitavat tüdrukut. Kõige paremad influencerid on su enda kliendid. Seega leia oma klientide seast üles oma toote/teenuse kõige suuremad fännid ning motiveeri neid sinu toodet/teenust oma sõpradele, tuttavatele tutvustama. Seejuures paku neile alati vastutasuks suuremat väärtust, kui neilt ise tahad.

Seega minu nägemus 2018. aastast on suhteliselt igav. Kuigi suuri ja olulisi trende jagub turunduses küllaga, arvan ma, et enamikega neist ei ole Eesti kohalikul väikeettevõtjal suurt midagi peale hakata. Hoopis olulisem on lähtuda põhitõdedest ja teha rida väikseid liigutusi järjepidevalt õigesti. Nii et ka 2018. aasta ei paku üht võluvitsa, millele oma turundust rajada.
Sinu Vastus
Sinu nimi
Logi sisse / Registreeri
2556   1
Sarnased temad Tagasi